2022 was opnieuw een jaar van opmerkelijke en verantwoorde groei voor de Fedrigoni Groep, die zijn positie als ’s werelds grootste producent van speciaal papier voor luxeverpakkingen en wijnetiketten heeft versterkt.
Fedrigoni Special Papers, de Business Unit gewijd aan speciaal papier voor luxe verpakkingen en andere creatieve oplossingen, bereikte een omzet van 904 miljoen euro (+43%), versnelde zijn productinnovatieproces om een steeds meer onderscheidend en premium aanbod te creëren, ondersteunde klanten met toepassingen om de ‘plastic naar papier’ overgang aan te pakken en bood oplossingen om afval te hergebruiken als grondstof voor nieuwe waardeketens. In 2022 traden Guarro Casas en Zuber Rieder toe tot de business unit Fedrigoni Special Papers, verwierven we 50% van Tageos door ons te begeven in de wereld van RFID en tekenden we een overeenkomst met het Amerikaanse Mohawk om onze aanwezigheid in de VS uit te breiden.
In deze eerste maanden van 2023 konden we, ondanks de volatiliteit van de markt, dankzij ons solide businessplan en onze flexibiliteit om de productie aan te passen aan de vraag, de gevolgen beperken en ons groeipad voortzetten.
Ontdek ons 2022-verslag met ESG-prestaties en financiële resultaten van het afgelopen jaar.